torsdag 9 september 2010

                                                           
Inspired by the beauty of nature talanted award-winning artist Collin Bogle uses pastels, colored-pencil, watercolor and acrylic, all that’s needed to create stunning realistic and almost photographic paintings, which brought him well-deserved popularity and prestige. His collection contains beautiful nature, wildlife, animal and flower paintings. The artist exhibited in art shows through the United States and in the most famous and prestigious galleries in the world.

Har inte riktigt bestämt mig än för om denna blogg ska bli tvåspråkig när det gäller internationella konstnärer. Kanske blir det fler läsare på det viset. Collin Bogle som målar dessa superfotorealistiska tavlor är ju just en sådan konstnär där gränsen mellan foto och målning/teckning suddas ut nästan helt.
Säger det igen, ifrån min sida sett så blir det inget "tyckande" om varken konsten eller konstnären, "tyckandet" får man stå för helt själv här på Galleri Jernsaxen!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

2 kommentarer:

  1. Kul! Den här bloggen ska bli spännande att följa! Och självklart får du visa mina bilder här. Det är en ära!

    Tack allt är bra, jobbar på i snigelfart med med företagande ;) Har just levererat bröllopsbilder till ett par. (ja, du vet... bilden med den övergivna buketten)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Glömde att säga: shit vilka bilder, jag var helt säker på att det var foton, innan jag läste din text.

    SvaraRadera